Krachtige Employer Branding & Arbeidsmarktcommunicatie

Bouw aan een sterk werkgeversmerk

Als recruiter staat het waarschijnlijk hoog op je verlanglijstje: goede kandidaten snel(ler) werven tegen lagere kosten. Om de juiste mensen te kunnen aantrekken is een sterk werkgeversmerk en passende arbeidsmarktcommunicatie van groot belang.

Employer branding is niet alleen voor organisaties met grote naamsbekendheid of budgetten. Maar een sterk werkgeversmerk realiseer je niet van vandaag op morgen: bouwen aan zo’n merk kost tijd. Wees creatief. Zet bestaande middelen en wervingskanalen effectiever in.

In deze masterclass zet je concrete stappen in de richting van zo’n sterk merk. We richten ons daarbij op jouw dagelijkse praktijk: we gaan aan de slag met de strategie achter je werkgeversmerk en de uitwerking daarvan in de praktijk. Je gaat naar huis met een hoofd vol inspiratie, ontdekkingen en ideeën.

Je krijgt bovendien 90 dagen ondersteuning. Dus ook na deze training krijg je hulp bij je aanpak en antwoord op al je vragen.

Van strategie tot realisatie in één dag

Ontdek meer over:

Employer Branding strategie

• Een stappenplan employer branding — van storytelling tot werkgeverspropositie.
  • De 6 bouwstenen voor de ontwikkeling van een werkgeverspropositie (EVP).
  • Manieren om de identiteit en imago van jouw organisatie te bepalen.
  • Vaststellen van een unieke en onderscheidende werkgeverspropositie.
  • Tips voor storytelling en bijzondere verhalen ophalen bij medewerkers.
  • Meten en verbeteren van het werkgeversmerk (KPI’s).

Doelgroepgerichte arbeidsmarktcommunicatie

• Tips voor doelgroepgerichte recruitmentmarketing.
  • De beste kwalitatieve en kwantitatieve wervingskanalen.
  • Nuttige en originele tips voor een betere recruitmentsite.
  • Adviezen voor een effectief referral programma.
  • Inspirerende voorbeelden van arbeidsmarktcommunicatiecampagnes.

Het arbeidsmarktcommunicatieplan

• De ingrediënten van een arbeidsmarktcommunicatieplan.
  • Handige tools voor een doelgroepanalyse en desk research.
  • Een goede arbeidsmarkt- en concurrentieanalyse.

Werkwijze

Bij ons start je met de training zonder huiswerk of zelfstudie vooraf. Dit zorgt voor een stressvrije voorbereiding en een gelijke start voor alle deelnemers, zodat je alles uit de dag kunt halen.

Onze trainingen volgen de beproefde Tell-Show-Do-Review methode. We starten met de theorie of de beste aanpak, helder en begrijpelijk uitgelegd. Dan laten we je zien hoe deze in de praktijk werken met duidelijke voorbeelden of schrijftips. Ten slotte krijg je de kans om zelf aan de slag te gaan, met onze begeleiding en feedback. Deze aanpak combineert theorie met praktijk, waardoor je snel leert en direct toepasbare vaardigheden opdoet.

Echte ervaringen, echte resultaten

⭐⭐⭐⭐⭐ Mariët Saakstra: “Goede cursus met veel praktische voorbeelden en opdrachten tussen de theorie door. Daarnaast kregen we het boek mee naar huis. Een aanrader voor iedereen die zich wil verdiepen in arbeidsmarktcommunicatie en employer branding.

⭐⭐⭐⭐⭐ Anita Tognetti: “Zinvolle masterclass! Het heeft mij nieuwe inzichten gegeven en handige tips. Het ontvangen van het boek is een belangrijke aanvulling op de training waarmee je door zelfstudie je kennis kunt vergroten.

Data en locaties individuele inschrijving

Utrecht
8 april 2024
Amersfoort
16 mei 2024
Tijden
HBO+
Investering
898,- / vroegboek 798,-*
Tweede persoon
met 30% korting

* Claim jouw €100 vroegboekkorting nu. Deze populaire training is meestal vol, wacht dus niet te lang. Je kan deze training ook met extra voordeel boeken als onderdeel van een opleiding.

Inbegrepen is het boek 'Recruitment 4.0', een werkboek, uitstekende lunch, overzichtelijke hand-out én een certificaat.

Liever incompany? We kunnen deze training bij jou op kantoor of online geven. In het Engels of in het Nederlands. Vraag ons naar alle mogelijkheden.

Of reserveer jouw plek nu en beslis later:
Optie nemen

Trainers

Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is een recruitmentarchitect en één van Nederlands bekendste auteur en trainer op dit gebied. Met 25 jaar ervaring in werving, heeft hij een scherp inzicht in de industrie verworven. Hij schreef 7 vakboeken waaronder ‘Recruitment 4.0‘ in 2023. Hij is ook een enthousiaste gebruiker van AI en ChatGPT.

Daan Hamaker

Daan Hamaker is een ervaren trainer bij Recruiter University. Al meer dan 5 jaar leidt hij recruiters op. Met 100+ trainingen per jaar, maakt hij van elke sessie een interactieve ervaring. Zijn specialiteit is storytelling om de kernboodschap van jouw organisatie helder over te brengen.

Trainingslocaties

Utrecht CS: onze ruimte is een lichte, moderne en inspirerende plek. Centraal gelegen en makkelijk bereikbaar met de auto en trein. Vanuit Utrecht Centraal Station loop je zo naar binnen.

Amersfoort CS: op Amersfoort Centraal Station en met de auto slechts 5 minuten rijden vanaf de A28.

Data en locaties individuele inschrijving

Utrecht
8 april 2024
Amersfoort
16 mei 2024
Tijden
HBO+
Investering
898,- / vroegboek 798,-*
Tweede persoon
met 30% korting

Of reserveer jouw plek nu en beslis later:
Optie nemen

Daarom kies je Recruiter University

Ontdek. Verbeter. Innoveer. Met praktijkgerichte trainingen die resultaten opleveren van vakexperts. Ondersteund door het NRTO-keurmerk, eigen vakboeken en het grootste aanbod. Meer dan 10.000+ tevreden cursisten kozen sinds 2007 voor ons, hét #1 opleidingsinstituut voor recruitment en arbeidsmarktcommunicatie.

Jacco Valkenburg