Employer Value Proposition: zo positioneer je je als werkgever

Hoe derden naar jouw organisatie kijken bepaalt voor een belangrijk deel je recruitmentsucces. Met een krachtige Employer Value Proposition (EVP) realiseer je een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie bij (potentiële) medewerkers en beïnvloeders. Maar hoe realiseer of herijk je zo’n EVP?

In deze workshop maak je een begin met een praktisch toepasbare EVP. Het EVP-model dat we hiervoor gebruiken heeft zich bewezen in de praktijk en is volledig en duurzaam. Door de gestructureerde aanpak kun je je collega’s ook makkelijk meenemen in de ontwikkeling van je waardepropositie.

Je werkt onder professionele begeleiding aan je eigen case, zodat je na de workshop direct verder kunt werken aan een nóg sterker werkgeversmerk.

Ontwikkel of herijk je Employer Value Proposition

Tijdens de workshop werken we aan:

• Een EVP-stappenplan dat je daarna eenvoudig zelf kan toepassen.
  • Jouw werkgeversmerk op basis van interne en externe analyses.
  • Ontwikkeling van de Employer Value Proposition op basis van imago, identiteit, merk, ambitie, concurrentie en doelgroep.
  • Het gebruiken van de resultaten van de Employer Brand Quick Scan*.
  • Een EVP-concurrentieanalyse.
  • Een authentieke én onderscheidende kernboodschap voor de interne en externe arbeidsmarkt.
  • Checklist voor definitief maken van je EVP. Van positionering naar pay-off.

* Een online vragenlijst die je voorafgaand aan deze workshop zelf kan uitzetten binnen jouw organisatie.

Ga voor een complete Employer Brand Scan

In deze workshop is de Employer Brand Quick Scan standard opgenomen met een maximum van 20 respondenten voor trainingsdoeleinden. Ben je op zoek naar meer inzichten, dan kun je ook een complete Employer Brand Scan vooraf laten uitvoeren. De voordelen op een rij voor jouw organisatie:

• Onbeperkt aantal respondenten.
  • Inzicht in de 11 cruciale drijfveren van het interne employer brand.
  • Meer inzicht in de rol van duurzaamheid en het employer brand.
  • Uitgebreide visuele rapportage.

Praktische informatie

Tijdens een incompanytraining kunnen we ons volledig richten op de specifieke hr-uitdagingen van jouw organisatie en ons precies aansluiten bij het kennisniveau van het team.

Je bepaalt zelf het aantal deelnemers en waar en wanneer we de training verzorgen. Zo bespaar je niet alleen veel tijd, maar ook geld: hoe groter de groep, hoe lager de kosten per deelnemer.

Vraag een adviesgesprek aan:
Vertel me meer

Interesse in deze incompany training?

Wij staan klaar om je te helpen de perfecte (incompany) opleiding of training te vinden die bij je past. Neem contact op met Jacco Valkenburg. Bel naar 06-28257098, stuur een Whatsapp of e-mail naar jacco@recruiteruniversity.nl.

Praktische informatie

Vraag een adviesgesprek aan:
Vertel me meer

Daarom kies je Recruiter University

Ontdek. Verbeter. Innoveer. Met praktijkgerichte trainingen die resultaten opleveren van vakexperts, ondersteund door het grootste aanbod, ons NRTO-keurmerk en eigen vakboeken. Meer dan 10.000+ tevreden cursisten kozen sinds 2007 voor ons, hét #1 opleidingsinstituut voor recruitment en arbeidsmarktcommunicatie.